byKhadra

Hudvård, skönhet, parfymer - livets guldkorn!

Mitt första inlägg! Cicamed Cleanser Antioxidant

Kategori: Allmänt

Det här är mitt första inlägg på min första blogg någonsin, so bear with me! :P
 
Detta är en hudvårdsblogg så vi börjar med i den änden direkt! Jag har under flera års tid använt mig av ACOs ansiktsrengöring men precis innan sommaren hade jag tröttnat rejält på den så jag bestämde mig för att testa något nytt. Efter att ha gjort lite efterforskningar (läs:kollat runt bland bloggar) kom jag fram till att Cicamed Cleanser Antioxidant fick bli den lyckliga vinnaren.
 
Cicamed är ett svenskt företag som satt fokus på ekologiska produkter, vilket är ett plus för min del även om det inte är det allra viktigaste när jag väljer hudvårdsprodukter. Alla Cicameds produkter är fria från mineraloljor, parabener, färgämnen och syntetiska parfymer. Det sista om parfymer blir extra intressant eftersom Cleanser Antioxidant har en lätt men god citrusdoft - som ju är helt naturlig!
 
 
Rengöringen kommer ur flaskan i form av en gel men löddrar snabbt upp när man masserar in i ansiktet (som ska vara fuktigt). Jag tycker verkligen att den är djuprengörande, man får en tvål-och-vatten-ren känsla i huden när man sköljt av ansiktet, ingen fet hinna som man kan få av vissa andra rengöringar. Den ska passa alla hudtyper från fet/mogen hy till torr hy(vilket jag har), men som med allt annat kan man aldrig vara helt säker förrän man provat själv.
 
Ett mycket stort plus är att cicameds rengöring är ph-balanserande vilket innebär att man inte behöver använda ansiktsvatten/toner efter rengöringen vilket sparar tid på mornarna.
 
Det är ytterst lite kvar i min flaska och det var en helt fantastisk ansiktsrengöring som jag varmt rekommenderar och skulle köpa igen men eftersom det kommer krävas lite omväxling här på bloggen kommer jag testa en annan när Cicamed har tagit slut.
 
Slutgiligt betyg: 9/10 antioxidanter :)
Kommentera inlägget här:

Rekommenderad av Sveriges största bloggerskor!