byKhadra

Hudvård, skönhet, parfymer - livets guldkorn!

Happiness Is....när man hittar en duschkräm som doftar delish!

Kategori: Allmänt

Jag tycker om många saker vad gäller skönhet och hudvård men något som gör mig extra-super-glad är när jag hittar en duschkräm eller duschgel som doftar fruktigt och fräscht även efter man lämnat duschen. Min go-to när jag vill vara säker på att jag får det brukar vara Body Shop. Just nu står det en flaska Madacascan Vanilla Flower Shower Gel (int få ord :P) från Body Shop och sjunger på sista versen i min dusch så det börjar bli dags för ett nytt inköp.
 
Nu råkar det vara så att jag har några duschgelér som jag är intresserad av men jag är inte riktigt säker så jag gör en lista med för och nackdelar kring varje produkt.
 
1. Happiness Is Red Raspberry Pomegranate - Kombinationen granatäpple och hallon (som är mitt favoritbär alla kategorier) låter som en fruktig och fräsch dusch, den har ett överkomligt pris (79 kr för 500 ml på Glamazon) och den har en väldigt fin och färggrann förpackning.Men å andra sidan skulle dofterna av hallon och granatäpple kunna ta ut varandra och bli istället bli blaskig....som vi alla vet kan funkar inte alla dofter med varandra, men jag vill verkligen att dessa två inte ska vara exempel på en dålig kombo. Länk till Glamazon finns nedan.
 
 
2. Early-Harvest Raspberry Shower Gel (Body Shop)- Vi fortsätter på temat hallondofter :) Hela Early-Harvest-kollektionen har fina recensioner av ett flertal bloggare där den beskrivs som söt och fruktig vilket gör mig mer intresserad, dock köpte jag en duschgel med "hallondoft" från Body Shop; citationstecknen innebär i det här fallet att det inte var hit luktmässigt för min del så jag är nog lite skeptisk tills vidare. Priset ligger på 85 kr för 100 ml, alltså dyrare än Happiness Is... men Body Shops duschprodukter brukar vara oerhört dryga också. Länk till Body Shop här nedan.
 
3. Burt's Bees Citrus & Ginger Root Body Wash (Eleven) - Ni kan väl inte påstå att citrus och ingefära inte låter som den friskaste doften sen mint? :P Fördelen med Burt's Bees är att deras produkter är mer naturliga än många andra inom skönhetsbranschen och alla produkter är baserade på honung (som jag är stort fan av). Priset för denna är 103 kr för 354g.
 
Där har vi min önskelista, vad tror ni? Har ni provat någon av dessa? Vad tyckte ni? Let me know i kommentarsfältet! :)
 
Kommentera inlägget här:

Rekommenderad av Sveriges största bloggerskor!