byKhadra

Hudvård, skönhet, parfymer - livets guldkorn!

Toner - hudvårdens bortglömda del

Kategori: Allmänt

Toner eller ansiktsvatten som det också kallas är en viktig del av allas hudvårdsrutiner, det behövs för att sänka ph-värdet efter ansiktstvätt för att få huden i balans för efterföljande produkter och inte som många tror  - att ta bort det sista av sminket (har man problem med att huden inte blir helt ren efter en tvätt ska man använda förtvätt exempelvis Dermalogicas pre-cleanse).
 
Tyvärr har toners har bara gett mig dåliga erfarenheter tidigare. Det första ansiktsvattnet jag provade var apotekets egna (Aco) och det var ingen höjdare, huden kändes torr och som om den var ett par storlekar för liten på ansiktet så jag slutade med det. Mitt nästa försök var med 100 % Pures Skin Brightening Tonique och det var lika illa det - tonern var väldigt stark det kändes som om jag hade gnuggat ansiktet med en citron och när det hade torkat kändes huden oerhört stram så jag lade ner det försöket också. Sedan dess har jag antingen struntat i att använda ansiktsvatten eller använt ansiktstvätt med "inbyggd" toner exempelvis Cicamed Cleanser Antioxidant som jag har skrivit om tidigare.
 
 
I våras hade Skincity en helgkampanj (Weekend pick) där man fick tio av deras favoritprodukter i form av deluxetester när man beställde produkter från Skincity. Bland dessa tio fanns Murad Resurgence Hydrating Toner; jag använde ett flertal av de andra produkterna i paketet men undvek tonern då jag bara hade haft dåliga erfarenheter tidigare. Men så kom dagen då jag bytte ansiktstvätt och den nya hade inte toner inbyggt så jag bestämde mig för att ge Murad ett försök - som resulterade i total lycka! Murads toner gör allt som behövs för min hud - ger fukt, ger inga plitor eller finnar och förbättrar resultaten av mina andra produkter. Ett extra plus för min del är att den kommer i en sprayflaska vilket förenklar användningen. 
 
Jag är väldigt glad över att  ha hittat ett ansiktsvatten som fungerar för mig så Murad Resurgence Hydrating Toner får allt som allt 8/10 antioxidanter.
 
Btw just nu har Skincity rea på just denna toner, 180 ml för 150 kr - ett riktigt bra pris mao.
 
 
Ha det bra!
 

KOMMENTARER:

  • the Nailpolish Saga säger:
    2014-10-05 | 23:37:27

    Åh vad intressant =) Den måste jag nästan prova!

    Svar: Gör det! Och nu är det ju så bra pris hos Skincity :-) ordinarie pris är ungefär 300 kr så det blir ett riktigt kap!
    bykhadra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Rekommenderad av Sveriges största bloggerskor!