byKhadra

Hudvård, skönhet, parfymer - livets guldkorn!

Enkelt tips för superlyster! Peter Thomas Roth Camu Camu/TVÅL Vitamin C

Kategori: Allmänt

Att se "lystrig" ut är nog ett mål för väldigt många, i alla fall om man är hudvårdsintresserad som jag. Nyligen hittade jag en liten, liten burk som jag hade glömt att jag hade och den lilla burken innehöll c-vitaminpulver från det svenska märket TVÅL. Om jag inte minns helt fel kostade burken med 10 gram 89 kr hos Eleven men då får man med en jätteliten skopa som man doserar med och därmed räcker innehållet vääääääldigt länge. :P 
 
I allmänhet kan jag tycka att det är knepigt att hitta hudvårdsprodukter med c-vitamin som man faktiskt får en effekt av eftersom c-vitamin är väldigt känsligt för ljus och vatten och blir därför väldigt ostablit i krämer exempelvis. Och därför är det oerhört smart att paketera c-vitamin eller L-askorbinsyra (som just den här sortens c-vitamin även kallas) i en liten brun glasburk. På så sätt kan man blanda lite av pulvret i sin egen kräm eller som i mitt fall - i mitt serum - för att få en lika stor dos varje gång!
 
 
 
Jag har blandat i pulvret i mitt Caudalie-serum i ett par dagar men märker redan skillnad - riktigt kul faktiskt!
 
Ett annat tips för superlyster är Peter Thomas Roth Camu Camu Brightening Sleeping Mask som innehåller Camu Camu-bäret - ett bär med 30 gånger så mycket c-vitamin som en apelsin! Det är en ansiktsmask men som namnet antyder kan/bör man ( :P ) sova med den. När man vaknar lyser det i ansiktet! Man får lyster, fukt och en lite jämnare hudton. Den här masken går att köpa på Skincity, Hudoteket, Beauty the You way mfl.
 
Naturligtvis är det bra att få lyster inifrån också, så ät en apelsin eller två när ni ändå är igång med lystergivandet ;)
 
Har ni några tips på lystergivare?
 
Ha det bra!
Kommentera inlägget här:

Rekommenderad av Sveriges största bloggerskor!